Pages

25/10/2011

. Apa beza CINTA & SAYANG ?



aku sering tertanya-tanya, apa beza cinta & sayang?
kenapa aku selalu dengar orang cakap,cinta itu lebih mahal dari sayang?
.aku keliru.





bagi aku,cinta & sayang tak de beza. same je. dua-dua adalah perasaan yang indah,yang lahir dari hati. yang bezanye adalah kuantiti perasaan tu.

ade yang cakap,cinta itu kite menerima segala baik buruk pasangan kite. sayang pon macam tu jugak kan? lainlah kalau kite benci orang tu. tapi,aku takdela setuju seratusperatus dengan kenyataan ni. pendapat aku, jika kita sayang & cintakan seseorang tu,kita takkan terus-terusan biarkan dia buat perkara yang buruk.contohnye merokok.benda tu dah terang-terangan memudaratkan diri.kan?
menerima segala buruk seseorang itu bermaksud,fizikal orang tu.bukan rohani die. kalau dah orang tu mata sepet sebelah,takkan kau nak caci maki die. dah Allah jadikan die camtu,terima jelah.dia pon makhluk Allah gak. ye dok?

ade juge yang cakap,cinta itu tak bersebab,dengan alasan,sayang itu punye sebab seperti kite sayang orang tu sebab die caring,kaya,cantik and so on. WRONG ! sayang tu pon tak bersebab jugak. kalau tak percaya,bace balik jawapan kat ENTRI ni.

dan ade jugak yang cakap,bile kite cintakan seseorang tu, kite tak hipokrit. kire all out la. kalo gitu,camne ngan kawan baik @ BFF KITE? kite selalu dengar "SAYA SAYANG BFF SAYA!".ade kite dengar "SAYA CINTAKAN BFF SAYA"? tak,kan? padahal kite all out je ngan BFF kite tuh.

ni je alasan-alasan kenapa aku cakap NO DIFFERENCES BETWEEN THIS 2 "LOVE".



2 comments: