Pages

24/09/2014

Cabaran 30 Hari : Day 19 - 1 Resepi kegemaran

.Assalamualaikum.



sape sini suka masak? hehe. aku suka masak. tapi ikut mood. kalau mood ok, masakan mewah la jadinya. kalau tak, yang simple je. haha. tapi aku paling suka resepi sup. tak kisah sup apa pon. sebab bagi aku, tu paling simple & senang ! nak olah letak macam-macam pon best. 

kalo buat sup rajin, aku biasa blend bawang merah, bawang putih, dengan lada hitam. tumis dulu. kalau sup malas, aku potong bawang merah, ketuk bawang putih, campak. yang pasti aku mesti letak kaki ayam. hahahaha ! sebab baru sedap. kaki ayam memang untuk buat sup je. macam hari tu aku campak segala jenis sayur dalam sup kaki ayam tu. sedapppp. tak de ayam goreng takpe. sup dengan nasi pon jadi. haha. simple kan resepi yg aku suka? korang macam mane?



gambar ehsan dari google



4 comments:

  1. sup memang paling senang nak buat bila dah xde idea nak masak ape. Owh sup rajin kena blend bawang ye? Boleh try. Selalu potong bawang je. Nampak sgt x pernah buat sup rajin. Hehe

    ReplyDelete
  2. Yup..sama juga. Sup ayam Faveret anak2 saya.

    Salam kenal dari saya
    www.mynutriqueen.com

    ReplyDelete
  3. Sup simple.akak.pun suka bt sbb senang mudah sedap...

    ReplyDelete