Pages

17/07/2013

.[REVIEW] Mari kita bersama-sama doakan dia..



Assalamualaikum,readers !

pagi tadi aku ada update entri pasal makan dulang.dan ada sorang reader aka blogger jugak tinggalkan komen minta aku review 1 post dari blog die.so, aku pon jenguk la post yang dimaksudkan.tanpa fikir panjang, aku nak buat review. nak dapat pahala ni mudah je. tak semestinya kita guna tulang empat kerat nak tolong orang. doa pon dah dikira tolong orang.

blogger tu nama eda. eda minta kita same-same doakan sepupu lelaki dia yang sekarang terlantar kat hospital sebab ada darah beku kat kepala.dari apa yang aku baca kat entri tu, sepupu eda kemalangan. dan yang paling aku terkilan, semasa sepupu dia kemalangan tu, bukan nak tolong, tapi ada yang mengambil kesempatan curi duit dan henpon dia. masyaAllah..apa nak jadi manusia zaman sekarang.bukan manusia tapi binatang.teruk lagi.haish. dunia akhir zaman.




kata eda, sepupu die ni anak sulung dan dah kematian ayah sejak dia darjah 3 lagi. bayangkanlah, sepupu die ni lah ketua keluarga sekarang.so, semua bergantung kat dia. aku yang baca pon rasa tersentuh.inikan pula keluarga dia yang lalui. berat mata memandang,berat lagi bahu memikulnya. 

jodoh,ajal dan maut semua Allah yang tetapkan.tapi, kita sebagai hamba-Nya kena terus berdoa dan berusaha. so,mari kita sama-sama doakan sepupu eda ni sembuh seperti sediakala. 

untuk sepupu eda & keluarga :

semoga Allah sentiasa melindungi kalian. kita manusia hanya merancang, tapi Allah yang menentukan.kita minta diberikan kekuatan, tapi Allah bagi kita ujian untuk kita lebih kuat. jangan berhenti berdoa dan berusaha.sabar.dan tabah.Allah itu Maha Pengasih dan Maha Penyayang..insyaAllah, pasti ada sinar untuk kalian. amin.



3 comments:

  1. Terima kasih akak sudi buat entry dan sama-sama doakan sepupu eda.
    Jasa akak hanya ALLAH yang dapat balas :')
    Hope doa kalian semua dapat sembuhkan dia. Amin !

    ReplyDelete
  2. salam 9 ramadhan.. hye.. singgah dari blog eda.. follow sini.. ;)

    owh ye, sy pun ada review juga.. jemput singgah ...

    http://norumara.blogspot.com/2013/07/mohon-doa-kalian_17.html

    salam kenal.. ^_^

    ReplyDelete
  3. kesian .. sem0ga cepat sembuh .. Aminn

    ReplyDelete