Pages

15/01/2014

. My Big Day !


Assalamualaikum,uolls !!

fuhhh fuhhh fuhhhh! bersawang mak aih my belog ni haa. lame benau tak update. skill menaip pon dah lemau. tu la penangan zaman smart fon haa. kalau dulu nak online kena on lappy. dah alang-alang on lappy, bukak le blog update terus. ni lappy pon jarang bukak. bukak pon sebab download running man pastu transfer ke tab. mood blogging yang berkobar-kobar 5 minit sebelum on lappy lesap terus. makanya, tersimpan rapi le cerita yang nak diceritakan tu.

eh, panjang pula mukadimahnye haa. seperti yang korang maklum, bulan 5 tahun 2013 ritu aku selamat jadi tunangan orang. korang boleh scroll entri lepas2 ye. aku malas nak mencari. haha. setelah berbincang dengan family, kitorang sepakat la nak adakan majlis kesyukuran perkahwinan kitorang akhir tahun. dan tarikh tu adalah pada 21/12/2013. hari sabtu. sengaja pilih tarikh tu. sebab ----> 2112. cantik kan? itu satu. satu lagi, esoknye ( 22/12/2013 ) birthday incik suami terchenta ! ahaks ~ aiyoyo ! korang jangan pikir memacam ye. iols ketuk dengan sudip kan haa.

haish, free pula aku malam ni. yela, suami takde. pergi kemaman. sian aku malam ni. teddy besar takde -.- hahaha! aku ingat nak cerita life after kawen, tapi kepala ni sakit sangat. dah seminggu aku demam. huhu. so, entri kali ni aku cerita pasal majlis dan gambar yang ade je la ye. gambar official tak siap lagi. hehe. teaser je ade :)

aku akad nikah pagi sabtu tu. kire hari yang same ngan majlis. senang haa. family inlaw datang ngan bas. buat hari lain nikah kang nanti mahal lak sewa bas nye haa. untuk persiapan kenduri banyak mak ngan abah yang buat. alhamdulillah, untuk makanan tetamu, doorgift, group marhaban (budak tahfiz) mak ngan abah sponsor. yang guna duit aku ngan poji cuma pelamin dan barang hantaran je. barang hantaran fully mak aku yang gubah. hehe. puas hati,uolls ! dan pengapit aku didatangkan khas dari johor, my BFF, mirah. pagi jumaat lagi haa dia sampai umah aku ngan angah aku. seronok aku. haha.

pelamin dan mekap aku amik butik andaman dekat umah aku. kawan ayah aku jugak. dannn ! pelamin sangat cantik dan murah ! mekap pon sangat-sangat puas hati. ramai puji. ahaks ~ tapi, baju aku tak ambik. sebab aku pilih nak pakai songket yang nenek pojie jahit. untuk baju nikah, pojie dah belikan awal-awal. hehe.




ni teaser dari OP aku. OP aku tu, cousin aku jugak. hehe
ni lah SAHABAT baik aku. sebulan before kawen lagi aku dah wajibkan diorang ada awal pagi kat umah aku. haha








Alhamdulillah..dengan sekali lafaz aku sah jadi isteri kepada pojie. yang paling buat aku bahagia sangat, ayah aku yang nikahkan aku sendiri. terima kasih, abah ! sebak jugak time sah akad tu. macam tak percaya aku dah jadi bini orang. haha ! padahal aku rase macam baru je berebut onion ring ngan adik bongsu aku.hahaha








muka bahagia selepas jadi isteri orang. masa majlis aku tu hujan renyai-renyai pulak. hihi


Ezah (baju biru) - Lin ( tudung pink )
BFF <3





antara kengkawan pojie yang datang. thanks korang !


kek tempah ngan kak anis. sedap gileeee !!


im in love with this man. krik krik :p




family pojie :)
( my second family )


kengkawan poji. im also super duper in love with this baby meor mika ! hehe. cuteness overload :D


adik-adik kesayangan iols even selalu gaduh. ahaks


sepupu yang sekepala


my family. my heart. my life. my love.
thanks sebab didik along sampai selamat jadi isteri pojie :)


husni dan suami serta anak. last jumpa husni masa kenduri kawen die dulu. ni dah besar kakak yang comel. hee


ni lah sepupu yang memang dari kecik bertekak bergaduh bertumbuk sepak terajang semua haa. merajuk die aku lambat bagitau aku nak kawen. haha. 


yeay ! thanks nik sebab sudi datang. last jumpa nik mase form 3. habis grad form 3 kat MRSM Kuala Lipis dulu, terus tak jumpa. 8 tahun tak jumpa ! serius rasa terharu dan happy sangat dapat jumpa. 


bahu ni la tempat aku lentok tiap-tiap malam. hahaha !


schoolmate :)


thanks sepul n fara sebab datang ! hehe :)


ni housemate angah. jauh datang haa. dari putrajaya. :)


bile dah lama tak jumpa.
schoolmates :)


thanks fiza sebab datang :)


wakil smartcampersss !! thanks koranggggg. ok, faiz makin berisi. ahaks ~


buroq dan ehem-ehem :D


fizah dan janna yang comelll ! thanks adik sayang sudi datang :)


my cuzziess yang gorgeus haa :)


zafrul, tcer curi gambar ni dari instagram zafrul ye. ni semua student mase aku mengajar kat sek.men.tengku ampuan intan dulu. kecuali baju merah yang  berdiri sebelah laki aku tu. tu cikgu. haha. merangkap kawan 1 fakulti 1 batch 1 UTM dengan aku. thanks semua sebab datang :)

okeh. tu je yang aku nak story. next aku story pasal kenduri kawen dira+honeymoon ke melaka lak. hehe. nak tido dah. tak larat meh. gennaittt !!



1 comment:

  1. Slmt pgntin bru, awk. ^^ smoga kekal hgga ke jannah..amin.

    ReplyDelete