Pages

17/07/2013

. Makan dulang


Assalamualaikum,readers !


*kredit gambar untuk hincik gugel ^__^


selamat pagi,uols ! rajin bebenor aku update blog pepagi cenggini an?haruslah.macam mane aku nak tido kalau otak ni tak leh berhenti fikir sal research yang nak kena hantar before balik raya.sampai termimpi-mimpi haa.so,kenkonon le tak nak tido pas sahur sebab nak siapkan.hampeh, 2 jam buat terus main game farm heroes saga.haha.gigih sangat tau !

bulan pose cenggini haruslah bercerita pasal makanan.eh,ape kaitan? tak de motif sangat,uols! siapa yang pernah makan dulang?bukan korang g ambik dulang plastik mak korang pastu ngapngap.haish.makan dulang tu macam dalam gambar di atas. satu dulang makan dalam 4-6 orang.makan kongsi-kongsi. kalau yang duk asrama mesti pernah kan?

aku tetibe nak rase nak kongsi kelebihan makan dulang ni ngan korang after aku join iftar kat masjid utm. seronok ! ni bukan kali pertama aku makan dulang.aku dah start makan dulang mase form 5 lagi.masa awal-awal tu aku agak..macam..annoying la kan.makan kongsi-kongsi.kat umah mane ade.tapi bile dah start,rasa sangat seronok.

korang memang takkan sedar sebenarnye korang kan makan banyak dari biasa tau.yela,sambil makan,tangan duk kaut lauk dan nasi dalam dulang sambil borak.sedar-sedar, "eh,dah abis?".hehe.selain tu,korang boleh kenal ramai orang.ye la, biasanya makan dulang ni makan beramai-ramai.dan tak semestinya dengan orang yang sama.boleh tambahkan ukhuwah lagi.

bagi korang yang tak pernah rasa lagi makan dulang tu,jangan takut untuk mencuba.janganlah pergi makan dengan bukan muhrim pula.makan ngan yang muhrim k.nak taip pon tak terkata.korang kena cuba dulu.memang lain nikmat makan dulang ngan korang makan sorang-sorang dalam pinggan tu.serius sangat seronok.seronok sangat-sangat ! sampaikan aku terfikir nanti aku ade anak 2 orang,aku nak ajar diorang makan dalam dulang je nanti.hehehe.jauh fikir !

ok la.nak sambung buat kerja.selamat berpuasa ! dah hari kelapan.cepat je masa berlalu :)


3 comments:

  1. Afi pnh...tp xleh terima ng tekak ni. Huhu

    ReplyDelete
  2. dtg bw sini..Salam ramadhan..
    mohon jasa baik utk review post ni kejap.
    Semoga Allah balas jasa baik anda :')
    http://edaeri.blogspot.com/2013/07/review-sambil-berdoa-please.html

    ReplyDelete
  3. afi : mmg sesetengah org tak boleh..huhu

    ReplyDelete