Pages

01/02/2012

. Menggapai Cita - Cita

Assalamualaikum,readers !
dan selamat pagi :)

setiap orang ade impian dan cita-cita masing-masing. kan? aku pon same. tapi, dulu cita-cita aku lain. aku nak jadi chemical engineer. sebab aku memang minat kimia. tapi aku pon taktau kenapa aku boleh terjebak ngan bidak elektrik ni. sampaikan ade orang cakap bapak borek anak rintik. mane taknye, bapak aku chargeman. haha. tak. sebenarnye elektrik bukan pilihan aku yang pertama. tapi dah rezeki ke arah tu, ade la hikmahnye kan?




sekarang aku ngah cuti sem. bukak sem ni aku dah semester akhir. kejap je kan? dulu kemain tiap hari call mak sebab stress belajar letrik. tapi korang jangan nak suruh aku wiring. memang litar pintas le! haha. name je dak letrik. tapi memang aku tak reti wiring. setakat calculation, alhamdulillah aku ok. aku memang dari kecik hantu Math. :) sangat suke main ngan nombor. tapi kalau dalam nombor tu ade istilah pelik-pelik memang aku campak tepi katil le buku tu. haha

aku tau, ramai yang cakap, ah, perempuan ! tak payah jadi engineer. jadi cikgu. yela, engineer sinonim ngan laki. tapi tu la. aku terfikir gak. kalau aku jadi cikgu, mau hari-hari ade budak nanges. aku ni garang sangat lorrr.. agpon, aku ni jenis lasak. bak kata syikin, muka je nampak lembut tapi ganas. haha ! memang aku camtu. sampaikan mak aku siap cakap, memang kena betol aku BFF ngan ezah. ezah tu lembut, aku kasar ! haha. tapi, aku tak pandang ape orang cakap. aku ade family. aku ade kawan-kawan. tanpa sokongan mereka, aku takkan mampu berdiri mengadap buku letrik yang memeningkan tu sampai sekarang.

sekarang pon aku dah start survey tempat keje. aku taknak sambung master lagi. aku nak capai cita-cite aku dulu. aku ade perancangan hidup. aku kena laksanakan step by step. kalau tak, t aku mudah jatuh. aku perlukan sokongan korang untuk terus menggapai cita-cita aku. doakan aku berjaya !

p/s : jom share cita-cita korang. tinggalkan kat komen ye !


6 comments:

  1. pergh,,,,, garang sey,,,, hahaa

    ReplyDelete
  2. apih : haha ! garang sangat ~ :P ngn mu mmg tak reti garang. auta je. haha

    ReplyDelete
  3. garang seyh..huhuh

    singgah cni bc n3

    http://akutetapaku85.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. da rezeki nak wat camne kan kamu. y penting wat suma kerana ALLAH. kan?

    ReplyDelete
  5. Cita-cita saya nak jadi bos goyang kaki hehe

    ReplyDelete
  6. cita cita gua mengumpul setem.
    power tak.

    ReplyDelete