Pages

18/01/2012

. TUTORIAL : GADGET TERAPUNG

Assalamualaikum,readers !

okeh, kali ni aku rajin betoi nak buat tutorial. yakpe,sharing is caring kan? dah ramai kot yang tau tutorial ni. takpe, ni nak tolong newbie. hee ~ kali ni aku nak wat tutorial gadget terapung. uish ~ terapung camne tuh? hehe. ala. macam kat tepi belah kiri blog aku nih. yang fanpage FB blog aku. haha..nak tak camtuh ? jom try buat :




mula-mula sekali korang kena wat step kat bawah ni :

DASHBOARD > DESIGN > PAGE ELEMENT > ADD A GADGET > EDIT HTML/JAVA SCRIPT

ok,dah buat? pastu masuskkan code kat bawah ni dalam kotak tuh.


<div style='display:scroll; position:fixed; bottom:2px; left:5px;'>


(YOUR CODE)


</div>



hijau : korang boleh tukar jadi top kalo korang nak letak gadget tu kat atas. cam aku wat yang -STALKERs  in my heart tu.

biru : korang boleh tukar jadi right. suke hati korang nak letak belah kanan or kiri. mane yang berkenan la.

merah : code gadget korang

dah ciap ? PREVIEW dulu sebelum save :)


jap-jap !

tolong klik link bawah ni. ni salah satu tabung kawen yana. plezzzz ~




selamat mencuba ! ^__^

1 comment:

  1. nk tanye ni , cmne ek awk buat kotak komen mcam ni ? boley bagi tutorial tak ? tq

    ReplyDelete