Pages

07/01/2012

. EXAM ZAMAN DULU vs ZAMAN SEKARANG

Assalamualaikum,readers !

hiii ~ sekarang mesti ramai ngah mood FINAL EXAM. budak degree la nih ! kat FB aku tuh penuh ngan status pasal exam + study la. haha. " baru bukak buku sikit, dah ngantuk ", "esok jadi toyol" , " whistleblowing is when referee blow the whistle" . haha. ni la antara status2 kat FB aku. mase ni la yang biasa aktif update status & komen, senyap ajeh. hik3.

haha. aku ni, esok nak paper sempat lagi nak update blog. paper semalam ag dahsyat. boleh pulak aku lupe subjek ape kan. konon ingat subjek power system. kemain ag study. sekali pergi bilik syaza, die tanye, yana, ko dah study lom ethics? aik? bukan esok power ke? esok ethics la ! hambek ko. nasib baik berkesempatan ag nak study. memang pulun habis lah ! haha







ni aku nak cite sikit kisah aku mase sekolah dulu. kite start ngan sekolah rendah ok? mase nak ambik UPSR. haha. macam ape dah dulu. mase darjah  baru rajin study. tu pon pas kena marah ngan mak. kadang-kadang buat2 bace buku dalam bilik, sekali ZZzzzz ~ haha. paling best, mase UPSR dulu, bangun pagi before g exam, mak sediakan sarapan. hehe ~ dah sampai kat sekolah, kumpul kat dataran ramai-ramai, pastu ade wakil bace doa sebelum start exam. hehe

bile dah masuk sekolah menengah, aku duk asrama dari form 1. so, memang tak de orang nak marah kalau aku tak study. pergi prep duk gosip2 ngan kengkawan. haha. kantoi seh ! bile exam, jawab macam buat latihan. sarapan pon kalau sempat je. huhu ! tapi, still ade bace doa ramai-ramai before start exam ! hehe

bile dah masuk u, tigaratusenampuluhdarjah berubah ! takde mase prep. waktu kuliah memang tak same cam waktu kelas mase sekolah dulu. ikut suke kau nak pergi ke tak ! kalau nak ponteng, mintak kawan sain. agaga ! esaimen meniru ! haha. bile nak exam, baru study. makan mmg langsung tak sempat. exam kul 9, kul 8 baru bangun ! lepas subuh sempat ag nak tido. haha. pastu tak de nye nak bace doa ramai-ramai. bace sendiri-sendiri le. lupe lak ! mase sekolah dulu mesti ade majlis pohon restu ngan solat hajat beramai2. hehe. sekrang takde. solat hajat pon jarang buat T____T


serius, aku miss gile zaman sekolah dulu. zaman kene kejar ngan warden bile ponteng prep. zaman kena denda bile tak bawak buku teks ngan tak buat homework. zaman kena buat pembetulan seratus kali untuk 1 soalan yang salah. zaman kena denda berdiri atas kerusi kalau tak boleh jawab. zaman kena rotan ngan guru besar bile kantoi ketua kelas tulis name orang bising. haha. rindu gile ! memang takkan berulang dah kenangan manis tuh ! zaman nakal sangat. :)


i miss my schoolmates !




2 comments:

  1. zaman skola adalah zman kedua paling best..bg ca yg paling best zaman poli..hehe

    ReplyDelete