Pages

18/03/2011

NALURI ATAU MAINAN PERASAAN ?



korang pernah dengar naluri? atau sinonim ngan kata hati? ramai cakap, ikut hati mati. korang percaya tak pada naluri korang? pernah tak bile korang cakap kat kawan korang, naluri aku kuat mengatakan ade perkara buruk kan berlaku, pastu kawan korang mesti jawab, ala, tu mainan perasaan ko je tu.. pernah kan?

ok, jujur aku cakap aku percaya 80% pada naluri aku. Alhamdulillah, setakat ni naluri aku tak pernah silap. aku bersyukur pada Allah, mungkin aku kurang kat lain, tapi diberi kelebihan kat naluri yang kuat. tapi, besenye naluri aku lebih kuat bile ade something yang tak elok kan jadi. or ape-ape je yang ade kaitan ngan orang-orang yang aku sayang terutamanya.

cam ade 1 kejadian tu, instinct aku kuat sangat cakap kawan aku tak ok even die menafikan semua tu. aku jadi tak tentu arah. aku force die untuk cite semua. lantakla orang nak cakap ape. huhu. ok, see ? betul naluri aku. die memang tak ok. hurmm~

tapi, nasihat aku, kalau korang nak percayakan naluri korang sekalipun, korang kena tau bezakan, yang mane 1 mainan perasaan dan yang mane 1 naluri. takut nanti korang yang menyesal. jangan jadi mangsa mainan emosi dah yep :)


No comments:

Post a Comment