Pages

13/10/2014

Kampung Cina, Terengganu.

.Assalamualaikum.


Raya ke-2 raya haji hari tu boleh dikatakan unplanned day. lepas zohor aku gerak ke kenduri cousin aku merangkap cameraman masa aku nikah hari tu kat Felda Chalok Barat. nak dijadikan cerita, masa lalu highway baru tetiba kereta laki aku bunyi macam helikopter. menggerunkan. dahla macam bergegar. haha. jadi stop tepi check tayar tengok ada besi cucuk tayar. nasib baik tak bocor lagi. mak ngan abah dah pegi dari pagi lagi.

pastu bincang punya bincang adik beradik siap kol abah, kitorang g tukar tayar mana yang terdekat dulu. nasib baik ada kedai tayar buka kat Tepuh tu. kalau tak memang meraung la. haha. tukar tayar tengok jam dah jam 3 lebih. acane ni? memang tak sempat le sampai kat umah pengantin pompuan tu. belah cousin aku esoknya. esoknya dah balik KL. last-last decide g je umah cousin aku. jenjalan raya haji. haha. sampai-sampai dekat kul 4 jugak. lalu highway memang dekat. duk makan sembang pastu gerak dalam pas asar. g bandar Kuala Terengganu. nak setel hal adik dokumen dia semua.

so, kitorang pilih mydin mall. dalam tu ada surau, pastu ada tempat nak scan dokumen adik & ambik gambar passport. yang paling geram, sekeping untuk scan RM5 ! jadah kau. direct aku tanya asal mahal sangat? haha. tapi terpaksa. sebab nak kena setel hari tu jugak. takpe la dik, asal kau berjaya. ecewah.

lepas maghrib kitorang g merayau. haha. aku kan peminat seni. jadinya aku cakap la nak g kat Kampung Cina. sebab ada street art macam kat seksyen 7 shah alam. tapi dah malam. memang tak berapa cantik la nak ambik gambar. tapi nak pergi jugak. bawak adik-adik jenjalan. yela, esok dah nak balik KL. huhu



ni muka eksaited sebelum kejadian tayar. haha


memang cantik. tapi bila ada part macam pondok usang, budak-budak mana tah conteng-conteng memang aku rasa menyampah. jadi rosak pemandangan. rumah dah cantik tapi dinding berconteng tulis nama diorang ngan kekasih diorang. takde otak betol.haha. meh jenguk gambar-gambar kat Kampung Cina.











next time balik terengganu plan nak g air terjun sekayu. tu pon kalau balik bukan musim tengkujuh. haha. terengganu dah nak masuk musim tengkujuh. waktu hibernasi. kikiki.



3 comments:

  1. sy org terengganu tapi xpernah sampai lg dekat situ... huhuhu

    ReplyDelete
  2. slalu program cina tunjuk kwsn2 tu terutamanya turtle alley...kna pergi jgak ni;-)

    ReplyDelete