Pages

01/10/2014

Cerita Hujung Minggu

.Assalamualaikum.
Setiap minggu laki aku pergi Kemaman. Haila. suruh cari rumah kat sana tak nak. boleh aku balik rumah mak tiap-tiap hari. haha ! takpe la,yunk. demi sesuap nasi. i pasghah je haa. tadi pagi hubby dah gerak g kemaman. jumaat balik puchong. sabtu balik kampung aku lak kat jerangau, Terengganu. tapi in case dia balik puchong hari sabtu, raya aji kat sini le jawabnya T____T

dah jadi macam weekend husband lak. soooo, every weekend kena la ada program cuti terancang bukan duk rumah buat otak aku makin tepu. last weekend, hubby bawak jenjalan. masih dalam KL jugak. sebab dah weekend ni nak balik terengganu kena jalan dekat-dekat. save budget ! hari sabtu lepas zohor kitorang kuar. macam biasa, g makan kat Kg. Baru dulu. tempat favourite aku. haha. pas makan weolls pergi Planetarium Negara. ye, layankan je la laki aku ni. feeling nak jadi angkasawan kononnya. tapi malangnye yang terapung gaya angkasawan terbang tu dah takde. ahkak kaunter cakap ramai yang muntah dalam tu. yakss ~

jadi kitorang masuk jenjalan dan tengok tayangan je la. penuh budak sekolah. berlari sana sini. yang paling tak leh blah, diorang main hide & seek. adoila dik. hide & seek kat umah boleh main. apa kata korang buat eksperimen yang ada dalam tempat pameran tu. haha. tapi takdela banyak sangat pon yang ada kat situ. tayangan pon bagi aku biasa je. sebab aku dah besar kot. ecewah. haha. mula-mula tayangan tu ok je, pastu ada satu part tu, die punya video buat aku pening. terus aku pejam mata. aku try la bukak mata pastu, tapi pening jugak. last-last hubby tengok sengsorang. aku lentok atas bahu dia. sedar-sedar dah habisss. hahaha

Keluar dari teater tu, aku ngat nak ambik la gambar sekeping dua. tapi tiap kali ambik gambar mesti ada budak berlari kat depan. haila. time aku ambik gambar hubby, tak de pulak diorang berlari. sabotaj betol la. haha. last-last tak de gambar kat planetarium aku upload kat entri ni. sebab semua di'sabotaj'. T___T  *dah macam playground planetarium hari tu




ni gambar masa on the way pergi planetarium & baru lepas makan. muka ceria je. tapi kuar planetarium, muka tak de perasaan. haha


lepas keluar planetarium, kitorang pecut ke Nilai sebab nak hantar lesen adik ipar aku ngan ambik glove goalkeeper laki aku. dahla hujan lebat. nasib baikla dekat je nilai haa. tak sampai sejam. balik dari Nilai pergi butik SBU Bangi beli tudung selai. haha ! kuar SBU g makan kat Islamic Steakhouse belakang SBU tu. sedap mak aihhh. terangkat koooo. tapi harga memang kalau aku yang bayar memang tak la. haha. laki aku la nak sangat makan situ. layan je la. pas makan dia ajak pergi uptown Danau Kota. rajin betol dia drive hari tu. dalam jumaat tu baru balik dari kemaman. 


Keesokan harinya, hari Ahad la kan, hubby cakap kat aku dia nak lawan bola. dah lama dia tak lawan bola. aku cakap ok tapi kena bawak aku sebab boring duk rumah. lagipun sabtu malam tu dia patutnya pergi tengok bola kat stadium selangor lawan singapura. Tapi sebab seminggu tak jumpa aku, dia luangkan masa sehari suntuk dengan aku. terima kasih,sayang :)

dia lawan bola dekat padang Seksyen 17, Shah Alam. aku tak pasti team mana dia lawan. tapi macam budak-budak dalam umur 15-17 tahun. darah panas lagi. haha. masa diorang lawan tu, hujan pulak. jatuh je la. tapi laki aku jadi goal keeper. so, dia tak berlari sangat la. yang paling best aku ikut pakai jersi yang dia pakai. haha. couple sangat wehhhh. jersi team yang kaler biru macam dalam gambar kat bawah tu pon aku ada. tapi hubby belom ambik lagi.



sweet takkk?? haha. ni baru lepas lawan. tenkiyu Mawar sebab amikkan gambarrr. ala, tak de gambar ngan mawar pulak. huhu




ni jersi team Belang Ace Fc. apela laki aku ni. nyempat dia sarung. pelik dah aku tengok. haha



gambar yang sempat aku snap masa diorang lawan. tak banyak. sebab aku sibuk main baby Ammar. hehe. comel sangattttt. rasa nak gigit-gigit je. tu pon lupa ambik gambar sebab syok sangat gomol baby tu. hee


minggu ni gambar kat kampung lak :)



No comments:

Post a Comment