Pages

12/03/2012

. Rindu Yang Sakit



sejak semalam hati aku terasa sesuatu. 1 perasaan aneh. RINDU. yup. perasaan rindu. rasa rindu yang bukan sekadar rindu. rindu yang menyakitkan hati. sakit hati bukan terasa atau pedih. tapi rasa sakit yang membuat dada aku sebak. sebulan yang lepas pon aku ade rase camni. tapi aku abaikan je.

tapi kali ni tidak. aku cube mencari maksud di sebalik rindu itu. rindu pada Allah? aku bentangkan sejadah. mohon pada-Nya. tapi aku masih lagi rindu. rindu pada siapa? ibu & ayah? aku kol mereka. tapi masih ade rase rindu. rindu pada kekasih? aku kol juge. tapi masih rindu lagi. aku tak tau. aku buntu.

rase rindu tu buatkan aku nangis. rase sakit. rase ade sesuatu yang belum cukup dalam hati ni. aku paksa diri aku tido. moga bile aku bangun sahur, rindu yang sakit itu hilang. 

jam 4.45 pagi.
aku bangun sahur. minum nesvita. aku online. buke FB. aku offline. cube untuk tidur sementara menunggu subuh. tapi rindu itu datang lagi. rindu yang buat aku berdebar-debar. aku menangis lagi. pedihnye bile rase rindu tapi kite taktau rindu pada ape. aku bangun, on laptop lagi. aku tekad luahkan rase rindu itu dalam blog. moga ia hilang.

tapi...

sehingga saat ini rindu itu masih ade lagi..makin kuat...aku mohon dikuatkan hati ni...




5 comments:

  1. rindukan saat mani? rindukan somebody?

    ReplyDelete
  2. Hidup lebih ceria dengan Perap Cenderawaseh..rahsia hilang segala sakit dan tingkat ketrampilan daripada alam semulajadi nano mikrofungus dan tumbuhan

    ReplyDelete
  3. Rindu pada 'sesuatu' telah hilang atau yang masih belum jumpa?
    Mohonlah petunjuk dari Yang Maha Mengetahui.

    :)

    ReplyDelete
  4. lady iena : sy dah ketemu ape yg sy rindu...rindu pd sesuatu yg dh mmg wujud dlm hidup sy.. tp tkkan dapat...

    ReplyDelete