Pages

01/05/2012

. TUHAN TAK ADIL ?

Assalamualaikum...

masih dalam mood busy. saat ni memang tak payah cakap. stress yang teramat sangat. dugaan demi dugaan datang. tadi 1 hari blackout. pastu panas. dengan duit makin sikit. pastu perut tak sedap lagi. nak makan tak sempat. rase macam nak give up je.

sehinggakan aku tanye pada diri aku TUHAN NI TAK ADIL KE? banyak sangat dugaan untuk aku. dengan keadaan semakin tak selesa lagi. dengan kawan-kawan yang cari saat diorang susah je. aku buntu. give up.






tapi... ade kita fikir?

kita ni...adil ke dengan Allah? buat ke semua suruhan Allah? aku termenung. ya Allah. jauhnye aku dari Allah. aurat masih lagi terbuka. solat tak khusyuk. pergaulan apetah lagi. banyaknye dosa aku. melewatkan solat semua tu.

soal hubungan dengan kawan. berhak ke aku menilai mereka camtu. sedangkan aku sendiri pon kadang-kadang mencari mereka waktu aku susah. masyaAllah. maafkan aku kawan. tak mampu menjadi kawan yang baik untuk kamu.

dulu aku selalu fikir mak dan abah pilih kasih. selalu marah aku. tak sayang aku. tak faham aku. tapi aku ni faham ke mereka? hormat ke aku pada mereka? sedangkan nasihat mereka selalu aku tak endah. selalu tinggikan suara bila bercakap. masyaAllah. derhakanya aku pada mereka. ampunkan along,mak..abah...


sebelum kita menyalahkan orang lain dengan apa yang berlaku pada kita,nilai diri kita dulu. setiap yang berlaku dalam kehidupan adalah cermin siapa diri kita sebenarnya. jangan terlalu pentingkan diri sendiri.

fikirkanlah...

seandainya Allah tak uji kita,ada kita ingat Allah? ada kita akan bersyukur dengan nikmat-Nya? renungkanlah...




**tolong saya klik SINI



No comments:

Post a Comment